
Informatyka jest gałęzią informatyki. Wiąże się to z praktyką przetwarzania informacji i inżynierii systemów informatycznych, a jako dziedzina akademicka jest to forma informatyki użytkowej. Dziedzina ta uwzględnia interakcje między ludźmi i informacjami, a także konstrukcję interfejsów, organizacji, technologii i systemów.
W związku z tym dziedzina informatyki ma szeroki zakres i obejmuje wiele specjalności, w tym dyscypliny informatyki, systemów informatycznych, technologii informacyjnych i statystyki. Od czasu pojawienia się komputerów osoby fizyczne i organizacje coraz częściej przetwarzają informacje cyfrowo. Doprowadziło to do opracowania informatyki z aspektami obliczeniowymi, matematycznymi, biologicznymi, poznawczymi i społecznymi, w tym badania społecznych skutków technologii informacyjnych.
Usługi w serwisie komputerowym
W 1956 r. niemiecki informatyk Karl Steinbuch wymyślił słowo Informatik wydając publikację Informatik: Automatische Informationsverarbeitung („Informatyka: Automatyczne przetwarzanie informacji”), a angielski termin Informatyka jest czasem rozumiany jako termin informatyka. Niemieckie słowo Informatik jest zwykle tłumaczone na język angielski jako informatyka. Francuski termin „informatyka” został stworzony w 1962 roku przez Philippe’ a Dreyfusa wraz z różnymi tłumaczeniami – informatyką (angielski), zaproponowanymi również niezależnie i jednocześnie przez Waltera F. Bauera i współpracowników, którzy współtworzyli Informatics Inc. oraz informatyką (włoski, hiszpański, rumuński, portugalski, holenderski), odnosząc się do stosowania komputerów do przechowywania i przetwarzania informacji.
Kupno sprzętu w serwisie komputerowym
Termin ten został stworzony jako kombinacja „informacji” i „automatycznej” w celu opisania nauki o automatyzacji interakcji informacyjnych. Morfolog -informaty-informaty-ion + -icic- wykorzystuje „akceptowaną formę dla nazw nauk ścisłych, takich jak stożki, lingwistyka, optyka, czy zagadnienia praktyczne, jak ekonomia, polityka, polityka, taktyka”, a zatem językowo znaczenie rozciąga się łatwo na naukę informacji i praktykę przetwarzania informacji.
Kultura nauki bibliotecznej promuje politykę i procedury zarządzania informacją, które sprzyjają pokrewieństwu między naukami bibliotecznymi a rozwojem informatyki w celu zapewnienia korzyści dla rozwoju informatyki zdrowotnej; co wynika z lat 50. ubiegłego wieku wraz z początkiem wykorzystania komputerów w służbie zdrowia (Nelson & Staggers s. 4). Wczesni praktycy zainteresowani tą dziedziną szybko dowiedzieli się, że do końca lat sześćdziesiątych i na początku lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku nie było żadnych formalnych programów edukacyjnych mających na celu edukowanie ich w informatyce.